Kategorie: Wszystkie | GALERIA TORTÓW | KONKURSY | KONTAKT | PRZEPISY | RÓŻNOŚCI
RSS
wtorek, 25 sierpnia 2015

Co tu dużo mówić. Ciasto ze śliwkami i kruszonką, naprawdę najlepsze ;) Powstaje w parę chwil, jeszcze szybciej znika! Ze szklanką mleka, herbaty czy kubka kawy, a nawet na śniadanie :)

ciasto ze śliwkami i kruszonką, najlepsze, szybkie ciasto ze śliwkami, przepis na szybkie ciasto z owocami

Pamiętajcie aby wszystkie składniki były w temperaturze pokojowej. Poza tym nic Was nie zaskoczy ;)

Składniki:

  • 100g masła
  • 120g cukru
  • 250g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

owoce:

  • 300g śliwek
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 2 łyżki cukru brązowego

kruszonka:

  • 100g masła
  • 160g mąki
  • 80g cukru

 

Wykonanie:

Śliwki umyj, zasyp cukrem wymieszać z cynamonem. Porządnie zmieszaj i odstaw. 

Masło utrzyj z cukrem na puszystą masę. Dodawaj jajka, jedno po drugim, po każdym dokładnie miksując ciasto. Na koniec dodaj ekstrakt i wmieszaj mąkę i proszek do pieczenia (można to zrobić na niskich obrotach miksera). 

Ciasto wyłóż do formy o wymiarach 30cm/20cm, uprzednio wyłożonej papierem do pieczenia. Rozsmaruj je po całej powierzchni blaszki. Śliwki ułóż obok siebie, ciasno, lekko wciskając je w ciasto. Odstaw na chwilę. Przygotuj kruszonkę. Zimne masło pokrój w kostkę, dodać mąkę i cukier. Zmiksuj całość w malakserze lub wyrób między palcami do chwili aż masa zacznie przypominać kruszonkę. Wsyp ją na owoce tak aby pokryła równo całą blaszkę.

Piecz około 40 minut w temperaturze 180oC. Przed wyłączeniem piekarnika sprawdź patyczkiem czy ciasto jest upieczone. Patyczek może być wilgotny od śliwek, ale nie może być na nim surowego ciasta. Jeszcze ciepłe.. najlepsze! :)

ciasto ucierane ze śliwkami i kruszonką

Smacznego :)

09:12, milk_chocolate84
Link Komentarze (3) »
czwartek, 20 sierpnia 2015

Szybki deser do którego możecie wykorzystać dosłownie każde letnie owoce. Deser z mascarpone, dla przełamania smaku z dodatkiem jogurtu naturalnego. Naprawdę pyszny, zrobicie go w dosłownie w parę chwil :)

deser z mascarpone, z letnimi owocami

Jagody, maliny.. co dusza zapragnie! Z każdymi owocami będzie pysznie! Polecam :)

Składniki na 3 porcje:

na spód:

  • 6 ciasteczek pełnoziarnistych
  • 2 łyżki śmietanki

na krem:

  • 250g mascarpone
  • 3 łyżeczki cukru pudru
  • 4 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

ponadto:

  • dowolne letnie owoce: maliny, jagody, jeżyny itp.

 

Wykonanie:

Ciasteczka pokruszyć lub zmiksować na piasek, dodać śmietankę, zmieszać dokładnie aż powstanie konsystencja kruszonki. Przełożyć ciasteczka do 3 szklanek.

Mascarpone utrzeć z cukrem, dodać jogurt i ekstrakt, wymieszać dokładnie. Przełożyć na ciasteczka, po równo do trzech naczyń. Na wierzch ułożyć owoce. Schłodzić.

szybki deser z letnimi owocami

Smacznego :)

12:03, milk_chocolate84
Link Komentarze (3) »
wtorek, 18 sierpnia 2015

Kompot jabłkowy! Koniecznie z goździkami i cynamonem, bo według mnie lepszego towarzystwa dla jabłek nie ma :) 

kompot jabłkowy

Użyłam głównie papierówki, oraz kilka małych czerwonych jabłek odmiany genewa. Wyszedł niebyt słodki, aromatyczny, taki jak lubię. Może i Wy się skusicie? W upały z kilkoma kostkami lodu, jesienią szklaneczka lekko ciepłego i pod koc ;)

Składniki:

  • 1,5kg małych, polskich jabłuszek
  • ok. 1/3 szklanki cukru
  • 1 laska cynamonu
  • kilka goździków
  • woda 

 

Wykonanie:

Jabłka porządnie wyszorować, przekroić każde na ćwiartki i wyjąć gniazda nasienne. Przełożyć go garnka, dodać cukier, cynamon i goździki. Zalać wodą, kilka centymetrów ponad poziom jabłek. Doprowadzić do wrzenia, a następnie zmniejszyć ogień do minimum. Gotować około 10-15 minut maksymalnie. Odstawić i pozostawić tak kompot do wystudzenia. 

Całość zlać na sito, odstawić aby kompot ściekł z jabłkowej pulpy. Przelać do dzbanka, dodać 1-2 jabłka pokroje w talarki.

kompot z polskich jabłek

Smacznego :)

13:26, milk_chocolate84
Link Komentarze (3) »
piątek, 14 sierpnia 2015

Na pożegnanie z jagodami (tak, tak.. to już prawie koniec.. ) coś specjalnego! Coś co chodziło za mną naprawdę długo (chyba od początku lata.. poprzedniego ;) Jagodowa charlotte, czyli ciasto bez pieczenia, wyłożone biszkoptami. W środku dwie masy, nieskromnie powiem - GENIALNE! Śmietanka powoduje że są lekkie i delikatne jak pianka, natomiast jogurt natomiast dodaje świeżości i lekkiej kwaskowości

Charlotte jagodowa

Przyznam się Wam że w moim cieście jagody są tylko w dolnej warstwie ;) W środku i na wierzchu są borówki. Miałam po prostu troszkę jagód i maaaasę borówek :) Szczerze mówiąc zupełnie to nie przeszkadzało. Myślę też że w ten sam sposób możecie zrobić ciasto o dowolnym smaku np. malinowym. Przepis jest łatwy i nieskomplikowany. Polecam na weekend :)

Składniki:

masa jagodowa:

  • 300g jagód
  • 1 szklanka śmietanki 30-36%
  • 1 kubeczek jogurtu naturalnego (190g)
  • 5 łyżeczek żelatyny (z lekką górką)
  • 5 łyżek cukru pudru

masa śmietanowa:

  • 1 szklanka śmietanki kremówki
  • 1 kubeczek jogurtu naturalnego 
  • ziarenka z laski waniliowej (laska około 6cm)
  • 4 łyżeczki żelatyny (z lekką górką) 
  • 4 łyżki cukru pudru

ponadto:

  • 2 opakowania biszkoptów języczków
  • około 250g jagód

 ciasto z jagodami bez pieczenia jagodowa charlotte jagody

Wykonanie:

Na dno formy o średnicy 20 cm położyć papier do pieczenia (nieco większy niż forma), a na papier podobnej wielkości folię spożywczą, docisnąć formą i szczelnie zamknąć. Boki wyłożyć biszkoptami, jak najciaśniej się da.

masa jagodowa: jagody zmiksować, przetrzeć przez sito. Żelatynę zalać zimną wodą, tylko na tyle aby się zakryła, i odstawić. Śmietankę ubić prawie na sztywno (powinna być w miarę luźna, ale nie lejąca). W między czasie wlać 2-3 łyżeczki wrzącej wody do napęczniałej żelatyny, wymieszać do jej rozpuszczenia. Do śmietanki dodać przetarte owoce i jogurt, delikatnie wymieszać. Na koniec wmieszać jeszcze ciepłą żelatynę. Masę wylać do przygotowanej tortownicy. Odstawić do lodówki na 2-3 godziny.

masa śmietanowa: żelatynę zalać zimną wodą aby napęczniała. Śmietankę ubić (tak jak poprzednio) na prawię sztywno. Do żelatyny wlać 2-3 łyżki wrzącej wody i mieszać do rozpuszczenia. Dodać jogurt i ziarenka wydrążone z wanilii. Na koniec wlać rozpuszczoną żelatynę. Wylać na poprzednią warstwę. Wyrównać, wysypać 250g jagód. Wstawić całość do lodówki. Chłodzić najlepiej całą noc.

przepis na ciasto z jagodami jagody przepisy łatwe ciasto z jagodami

Smacznego :)

08:42, milk_chocolate84
Link Komentarze (3) »
środa, 12 sierpnia 2015

Co prawda zupa kalafiorowa już jest na blogu, ale tym razem wersja nieco inna, na bulionie warzywnym, bardzo powoli gotowanym, dzięki czemu jest klarowny i bardzo aromatyczny. Taka baza jest idealna do lekkich zup. Kalafiorową w tej wersji robiłam ją już nie raz, i naprawdę uważam ją za jedną z najlepszych zup!

zupa kalafiorowa

Ważne aby bulion gotować się około 2h na lekkich ogniu, ma tylko delikatnie 'pyrkać'. Temperatura w jakiej będą się gotowały warzywa sprawi że oddadzą cały swój smak, ale jednocześnie zostaną jędrne. Spróbujcie, jest pyszna :)

Składniki:

  • pęczek młodej włoszczyzny
  • 1 główka kalafiora (średniej wielkości)
  • ok. 500g młodych ziemniaków
  • 2-3 listki laurowe
  • kilka kulek ziela i pieprzu
  • mały pęczek świeżego kopru
  • ew. śmietana do podania

 

Wykonanie:

Włoszczyznę myjemy porządnie opłukując ją z piasku. W razie potrzeby obieramy (choć jeśli warzywa są młode, lepiej lekko oskrobać lub porządnie wyszorować). Włożyć do garnka, zalać 2 litrami wody. Dodać ziele, pieprz i doprowadzić do wrzenia, a następnie zmniejszyć ogień na tyle, aby woda delikatnie 'pyrkała'. Gotować bulion warzywny około 2h. W między czasie obrać/oskrobać ziemniaki, pokroić w grubą kostkę (moje były drobne, zatem podzieliłam każdy na 4 lub 2 części). Kalafiora podzielić na małe różyczki, a następnie zalać je zimną wodą tak aby kalafior był przykryty. Koper opłukać i posiekać.

Z gotującego buliony wyjąć warzywa. Ziemniaki dodać do gotującego się bulionu. Gotować około 15 minut, a następnie dodać różyczki kalafiora (odcedzone) i gotować kolejne 5-6 minut. Pod koniec dodać pokrojone w talarki marchewki, pietruszkę, selera i posiekany koper. 

Smacznego :)

08:16, milk_chocolate84
Link Komentarze (1) »
poniedziałek, 10 sierpnia 2015

Nic nie wskazuje na to aby upały odpuściły. I jakkolwiek sobie z nimi radzimy, ważne jest aby przyjmować dużą ilość płynów. Nie polecam słodkich i gazowanych napoi sklepowych które nie dosyć że nie gaszą pragnienia, to jeszcze je potęgują. Mam dla Was przepis na coś dużo lepszego :) Domowa ice tea brzoskwiniowa z rozmarynem!

mrożona herbata brzoskwiniowa z rozmarynem peach ice tea

Delikatnie słodka, może nie taka klarowna jak ta sklepowa ale świadczy to wyłącznie o zawartości prawdziwych owoców. Jak dla mnie napój idealny, od samego patrzenia na tą szklankę jest chłodniej ;) Polecam!

Składniki:

  • 5 brzoskwiń + 2-3 do podania
  • ok. 0,75l wody
  • 3 torebki herbaty earl grey
  • 2 łyżki cukru brązowego + 1 płaska łyżeczka
  • sok z ćwiartki cytryny
  • 3 niewielkie gałązki rozmarynu
  • lód

 

Wykonanie:

Herbatę zaparzyć w niewielkiej ilości wody (2-3 minuty, nie dłużej bo będzie za mocna), wyjąć torebki. Brzoskwinie obrać, wypestkować. Zasypać cukrem, ugnieść widelcem, odstawić na parę chwil a następnie zmiksować blenderem. Przelać do herbaty, uzupełnić wodą (robiłam ten napój w litrowym dzbanku, myślę że dolałam około 0,7ml wody), wcisnąć sok z cytryny.

W moździerzu lub innym naczyniu rozetrzeć rozmaryn z łyżeczką cukru (aby puścił swój aromat), dodać do herbaty. Można przelać całość przez sito. Nie jest to konieczne jednak herbata jest wtedy bardziej klarowna - ja tak zrobiłam. Podawać z dużą ilością lodu, kawałkami brzoskwiń i gałązką rozmarynu.

Mrozona herbata brzoskwiniowa peach ice tea

Smacznego :)

08:16, milk_chocolate84
Link Komentarze (5) »
niedziela, 09 sierpnia 2015

Gorąco jak w piekle. Nie gotuję i nie piekę.. królują dania bez większego wysiłku, najlepiej ze świeżymi warzywami/owocami i orzeźwiające. Sałatka arbuzowa jest moim hitem. Arbuz wyjęty wprost z lodówki, lekko pikantna rucola i okruszki fety które świetnie kontrastują ze słodkim arbuzem!

sałatka arbuzowa z fetą

Arbuz KONIECZNIE z lodówki. Słodki, soczysty.. Feta najlepiej prawdziwa, nie ser sałatkowy. Może i sporo droższa, ale na pewno docenicie jej smak. Ma zupełnie inną konsystencję, o smaku nie wspominając ;) Polecam kochani :)

Składniki:

  • Plaster arbuza
  • garstka rucoli
  • ok. 50g fety
  • kilka kropel octu balsamicznego

 

Składniki:

Arbuza pokroić w większą kostkę, dodać umytą i osuszoną rucolę. Lekko przemieszać. Między palcami pokruszyć fetę, dodać do arbuza. Lekko skropić octem balsamicznym. Najlepiej użyć arbuza wyjęte wprost z lodówki.

salatka arbuzowa z feta i rucola

Smacznego :)

10:28, milk_chocolate84
Link Komentarze (1) »
piątek, 07 sierpnia 2015

Na dzisiaj nie może być nic innego jak pomysł na szybkie i naprawdę smaczne lody. Przypadną do gustu przede wszystkim wielbicielom bananów, bo to one są głównie wyczuwalne. Główne zalety tych lodów? Po pierwsze - to najprostsze lody świata ;) Po drugie - są bez dodatku cukru! 4 proste składniki.. a jaki efekt?

lody bananowo czekoladowe na patyku bez cukru

Jeśli jeszcze nie udało Wam się zakupić foremek do lodów, naprawdę polecam. To najprostszy sposób na szybkie domowe lody. Takie foremki kosztują dosłownie parę złoty, a będą służyły przez lata (u nas tak własnie jest). I jeszcze jedno! Banany MUSZĄ być miękkie i dojrzałe. Spróbujcie koniecznie!

Składniki:

  • 3 niewielkie banany
  • 10 łyżek śmietanki 30%
  • 2 łyżeczki (z górką) kakao niesłodzonego
  • kilka kropel soku z limonki

 

Wykonanie:

Banany połamać na mniejsze kawałki, dodać kakao i śmietankę. Zmiksować blenderem na gładką masę. Dodać sok z limonki i ponownie wymieszać. Masę przelać do foremek do lodów lub jeśli takowych nie posiadacie, do papierowych kubeczków i wsadzić patyczki. 

lody czekoladowo bananowe na patyku bez cukru

08:22, milk_chocolate84
Link Komentarze (2) »
środa, 05 sierpnia 2015

Uwielbiam papierówki! Może nie o tak do pochrupania, ale tarta jabłkowa z ich wykorzystaniem to już nie lada gratka dla mnie ;) Nie wspominając już o towarzystwie w postaci sporej dawki cynamonu i kruchego ciasta które miękkie jabłka otula. No cóż. Nieskromnie powiem że lepszego 'paja' w swoim życiu nie jedliście ;)

tarta jablkowa apple pie

Tego typu ciasta najlepiej prezentują się w okrągłych foremkach które mają lekko wywinięte krawędzie, aby móc skleić obie warstwy ciasta tworząc charakterystyczny brzeg. Jeśli takiej formy nie posiadacie, użyjcie formy na tartę lub nawet tortownicy.

Składniki:

na ciasto:

  • 60g mąki pszennej
  • 80g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 130g masła
  • 60g cukru pudru
  • 1 jajko

nadzienie:

  • ok. 600g jabłek 
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 3 łyżki cukru brązowego
  • kilka kropel soku z cytryny

ponadto:

  • 1 jajko do posmarowania
  • 1-3 łyżki cukru brązowego
  • 1 łyżka bułki tartej lub kaszy mannej

 tarta z jabkami i cynamonem

Wykonanie:

Mąki wymieszać z cukrem pudrem, posiekać z masłem. Kiedy ciasto będzie przypominało kruszonkę, dodać jajko. Wyrabiać do chwili aż ciasto zbije się w kulę. Zawinąć je w folie, spłaszczyć i wstawić do lodówki. 

W między czasie jabłka pokroić w talarki (ja ich nie obierałam, w zamian porządnie wyszorowałam skórkę). Dodać cukier i cynamon. Wymieszać dokładnie. Odstawić. Formę o średnicy 20cm wysmarować delikatnie tłuszczem i wysypać mąką.

Schłodzone ciasto podzielić na dwie części. Na czas wałkowania pierwszej części, drugą wstawić do lodówki. Podsypując mąką, rozwałkować ciasto na okrąg o średnicy nieco większej niż forma. Przełożyć ciasto do formy, wyłożyć ją dokładnie, obciąć boki. Dno wysypać bułką tratą/kaszą manną i wysypać wcześniej przygotowane jabłka. Rozwałkować drugą część, przykryć całość. Obciąć boki. Widelcem docisnąć brzegi do formy. lekko naciąć na samej górze. Posmarować ciasto roztrzepanym jajkiem i pospać cukrem. Piec około 40 minut w 180oC. 

tarta jabłkowa

Smacznego :)

poniedziałek, 03 sierpnia 2015

Najbardziej lubię jednoskładnikowe konfitury, po prostu truskawka, po prostu wiśnia itd. Ale czasem nachodzi mnie ochota na jakieś urozmaicenie. Tym razem pomieszałam to co było w kuchni, w proporcjach już nieco przemyślanych ;) Wyszło pysznie!

konfitura z owoców leśnych

Konfitura jest mało słodka, ale tak miało być. Zauważyłam też że mam tendencję do zmniejszania ilości cukru w przetworach z roku na rok ;) Jeśli jednak macie ochotę, można śmiało dodać więcej cukru, myślę że 350g to maksimum aby czuć owoce, a nie cukier.

Składniki:

  • 400g czarnej porzeczki
  • 200g jagód
  • 200g malin
  • 200g cukru brązowego (lub więcej, ja wolę mniej cukru)

 

Wykonanie:

Porzeczkę i jagody zasypać cukrem w garnku o dużej powierzchni lub na patelni. Podgrzewać aż owoce puszczą sok, a następnie zwiększyć ogień i cały czas mieszając odparować owoce. Kiedy konfitura będzie miała już prawie odpowiednią konsystencję, dodać maliny. Gotować do chwili uzyskania pożądanej konsystencji. 

Konfiturę przełożyć do wyparzonych słoików, pasteryzować 10-15 minut. 

konfitura owoce leśne

Smacznego :)

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 95
Tagi
Polecane
lato przetwory
Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Top Blogi