Kategorie: Wszystkie | GALERIA TORTÓW | KONKURSY | KONTAKT | PRZEPISY | RÓŻNOŚCI
RSS
wtorek, 28 lipca 2015

Kochani,

Pamiętacie konkurs Almette Fruit? Jego zakończeniem było nasze wspólne spotkanie (moje i zwyciężczyń) podczas którego zmierzyłyśmy się w kuchni z 10 innymi drużynami. Każda drużyna miała za zadanie przygotować dwa dania z wykorzystaniem serka Almette Fruit. Dzisiaj mogę Was zaprosić na krótką relację z tego wydarzenia.

Powiem Wam szczerze że zaskoczyła mnie kreatywność uczestników. Było masę, naprawdę masę świetnych dań. A tak przedstawiała się najlepsza drużyna - moja! :)

konkurs

Miałyśmy 90 minut na przygotowanie wybranych dań. Właściwie mogę powiedzieć 90 minut świetnej zabawy z gotowaniem pomiędzy ;) Wokół mnóstwo ludzi i unoszących się zapachów. Miła, sympatyczna atmosfera. Jeśli czegoś zabrakło, na pewno zaraz znalazł się ktoś, kto coś dał/pożyczył. Super sprawa! Niby walczymy, i każdy ma tego świadomość, a z drugiej strony nie ma takiej silnej rywalizacji. Może i było tteż rochę stresu, ale nawet jeśli, to było go zdecydowanie mniej niż zabawy..

nagroda

almette fruit

Było naprawdę masę świetnych dań, słodkich, ale i wytrawnych. Nasza drużyna przygotowała łososia w sosie żurawinowo-wiśniowym (pycha)..

almette fruit

i pankejk pełnoziarnisty z kremem, owocami i syropem klonowym. 

almette fruit

Wyszło przepysznie! Dziewczyny spisały się na medal! Zupełnie nie wiem czemu nie wygrałyśmy ;) Panowie z jury uznali bowiem że to nie nasze dania były najlepsze (to prawda, było mnóstwo pysznych, bardzo ładnie wyglądających dań, także mogę im to wybaczyć ;)

almette fruit

Zresztą.. tak naprawdę, to przecież nie o zwycięstwo chodziło, a o zabawę i możliwość spotkania wielu pasjonatów kulinarnych w akcji :) I jeszcze jedna ważna rzecz.. Należą się jeszcze podziękowania mojej ekipie, za to że byli, i za ich zaangażowanie. Dla mnie zwyciężyliśmy! Dziękuję :)

Pozdrawiam,

K.

Tagi: konkurs
08:51, milk_chocolate84
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 27 lipca 2015

Tak, to ciasto smakuje trochę jak szarlotka :) Bardzo puszyste i aromatyczne za w sprawą dodatku cynamonu. I owszem.. to sprawia że tracę w tej kwestii obiektywizm (cynamon kocham ponad wszystko), ale myślę że możecie mi wierzyć że jest naprawdę prze-prze-prze smaczne! ;)

proste i szybkie ciasto jabłkowe 

Jabłka podczas pieczenia opadły na dno tworząc puszyste ciasto na górze, i wilgotną, jabłkową warstwę na dole! Szczerze.. nie wiem czy w Waszym przypadku też tak będzie, i owoce opadną (piekę takie ciasto co jakiś czas, i raz jabłka opadają, innym razem nie..) ale jak nie wyjdzie, wyjdzie pysznie! Polecam :)

Składniki:

na ciasto:

  • 5 jajek
  • 1/2 szklanki cukru brązowego
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki mąki pszennej razowej
  • 1 łyżeczka waniliowego ekstraktu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 70g masła

owoce:

  • ok. 700g jabłek (przed obraniem i wyjęciem gniazd nasiennych)
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 5 łyżek cukru brązowego

 puszysta szarlotka

Wykonanie:

Jabłka obrać, przekroić na ćwiartki, wyjąć gniazda nasienne. Każdą ćwiartkę pokroić w talarki. Dodać cukier i cynamon, wymieszać.

Obie mąki i proszek do pieczenia przesiać. Jajka utrzeć z cukrem na puszystą masę (nabierze jasnego karmelowego koloru). Dodać ekstrakt i rozpuszczone masło, zmniejszyć obroty i stopniowo, w 4 partiach, dodać przesiane wcześniej składniki. Do ciasta dodać jabłka i delikatnie wymieszać. Przelać całość do formy o wymiarach 40/30cm. Piec ok. 40 minut w temperaturze 170oC. Wystudzić, popudrować.

proste ciasto z jabłkami

Smacznego :)

09:03, milk_chocolate84
Link Komentarze (5) »
piątek, 24 lipca 2015

Czekolada, maliny i krem z mascarpone. Kostka czekoladowa z malinami to ciasto które podbije Wasze serca. Jest lekkie i delikatne. Nie przesłodzone, intensywnie czekoladowe. Musicie, po prostu musicie spróbować! ;)

kostka malinowo czekoladowa

Byłam/wciąż jestem nim zachwycona! I choć wiem.. temperatura wciąż nie sprzyja włączaniu piekarnika, to może upieczecie je np. dzisiaj wieczorem kiedy słońce już zajdzie? Naprawdę warto :) Potem już tylko przełożyć blaty i gotowe!

Składniki:

  • 4 duże jajka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 50g masła
  • 130g czekolady gorzkiej
  • 1 łyżka kakao
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka waniliowego ekstraktu

na krem:

  • 250g śmietanki
  • 250g mascarpone
  • 4 łyżki cukru pudru

na nasączenie:

  • 1/2 szklanki zaparzonej (delikatnej) herbaty
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1 płaska łyżeczka cukru

ponadto:

  • 60g czekolady gorzkiej
  • 70g śmietanki
  • 200g malin
  • kakao do obsypania

 maliny czekolada ciasto z malinami

Wykonanie:

Rozpuścić w rondelku czekoladę i masło. Odstawić. Ubić jajka i cukier na sztywną masę, dodać ekstrakt. Miksując na niskich obrotach wmieszać rozpuszczoną czekoladę z masłem. Na koniec, cały czas delikatnie miksując, wmieszać przesianą mąkę z kakao i proszkiem do pieczenia. Ciasto wylać do formy o wymiarach 20/20cm. Piec około 30 minut w temperaturze 160oC. Wystudzić. 

Ubić śmietankę z mascarpone i cukrem na sztywną masę. Maliny opłukać, osuszyć. Herbatę wymieszać z sokiem z cytryny i cukrem.

Ciasto przekroić na dwa blaty. Pierwszy nasączyć lekko ponczem, wyłożyć połowę kremu, powciskać lekko maliny w krem, układając je ciasno jedna obok drugiej. Wyłożyć drugą połowę kremu, docisnąć delikatnie drugim blatem i lekko naponczować. 

Czekoladę rozpuścić ze śmietankę, lekko przestudzić, polać ciasto. Kiedy polewa wystygnie można dodatkowo oprószyć ciasto kakao. 

czekoladowe z kremem i malinami maliny przepisy

Smacznego :)

środa, 22 lipca 2015

Co jest najlepsze na upały? Oczywiście orzeźwiające koktajle! Dzisiaj chciałabym Wam zaproponować koktajl z dodatkiem limonki i mięty. Dobrze schłodzony nie tylko dobrze gasi pragnienie ale i jest jednocześnie lekką przekąską, która może zastąpić np. podwieczorek lub kolację. Poza tym jest naprawdę pyszny! ;)

koktajl jagodowy

Z podanych proporcji wychodzi dość gęsty, ale dający się pić słomką, koktajl. Jeśli macie ochotę, możecie dodać troszkę więcej mleka aby go nieco rozrzedzić. Spróbujcie koniecznie!

Składniki:

  • 300g jagód
  • 350g jogurtu naturalnego
  • 1/2 szklanki mleka (lub ciut więcej)
  • sok z ćwiartki limonki (lub połówki, jeśli jest mało soczysta)
  • garstka świeżej mięty - około 15-20 listków
  • 4 łyżeczki brązowego cukru

 

Wykonanie:

Jagody i umytą miętę zalać jogurtem, dodać cukier, zmiksować blenderem lub mikserem kielichowym. Dodać mleko i limonkę, wymieszać. Dobrze schłodzić przed podaniem.

Smacznego :)

poniedziałek, 20 lipca 2015

Klasyka. Kruche ciasto z agrestem i bezą. Kwaśne owoce i słodka beza. Nie wymaga to chyba większego komentarza ;)

ciasto kruche z agrestem i bezą

Ciasto jest proste do wykonania. Długość pieczenia ciasta (szczególnie już z bezą) musicie na bieżąco korygować. Może się bowiem zdarzyć że Wasza beza szybko się zarumieni i czas podany przeze mnie poniżej może być w Waszym przypadku za długi. Kasza manna nie jest konieczna, ja jednak zwykle posypuje spód aby wchłonęła wilgoć owoców, pozostawiając kruche, nieodmoczone ciasto. Warto upiec, polecam :)

Składniki:

ciasto:

  • 150g mąki
  • 100g masła
  • 50g cukru
  • 1 łyżeczka waniliowego ekstraktu
  • 1 żółtko

beza:

  • 3 białka
  • 150g cukru drobnego
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka soku z cytryny

ponadto:

  • 250g agrestu
  • 1 łyżeczka kaszy mannej

 

Wykonanie:

Ciasto kruche: mąkę wymieszać z cukrem, posiekać z masłem. Dodać żółtko i ekstrakt. Szybko wyrobić, uformować w kulę, zawinąć w folię i spłaszczyć. Chłodzić w lodówce około godziny. Po tym czasie ciasto wyjąć, rozwałkować na prostokąt 30/20cm, najlepiej bezpośrednio na papierze do pieczenia, a następnie przełożyć papier z ciastem do foremki o takich samych rozmiarach. Wstawić foremkę z ciastem do lodówki na 10 minut, a następnie ponakłuwać i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180oC. Podpiekać 15 minut (powinno się lekko zarumienić).

Kiedy ciasto się piecze, przygotować bezę. Białka podbić lekko tak aby się mocno spieniły. Stopniowo dodawać cukier, łyżka po łyżce, po każdej dokładnie miksując. Po dodaniu ostatniej porcji miksować bezę aż stanie się lśniąca a pod palcami nie będą wyczuwalne kryształki cukru. Na koniec dodać sok z cytryny i mąkę ziemniaczaną. Miksować jeszcze chwilę. 

Na podpieczony spód wysypać równomiernie kaszę manną, wysypać umyty i osuszony wcześniej agrest. Na owoce wyłożyć bezę, wyrównać. Piec kolejne 25-30 minut w temperaturze 180oC. 

ciasto kruche z bezą i agrestem

Smacznego :)

08:32, milk_chocolate84
Link Komentarze (6) »
środa, 15 lipca 2015

Najczęściej robię pierogi właśnie latem. Nie bez powodu.. ;) Po prostu najbardziej lubię wszelakie wersje na słodko. Robiłam już wiele różnych kombinacji, choć przyznam że pierogi z serkiem i malinami, po raz pierwszy. I mogę śmiało polecić, pycha!

pierogi z serem i malinami

Z podanej porcji wychodzi obiad dla 3 głodnych osób, lub 4 średnio głodne ;) Polane śmietaną z cynamonem są naprawdę obłędne. Koniecznie spróbujcie :)

Składniki:

na ciasto:

  • 1,5 szklanki mąki
  • 0,5 szklanki gorącej wody
  • 0,5 łyżeczki soli
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 1 jajko

nadzienie:

  • 250g białego sera
  • 3 łyżki jogurtu waniliowego
  • 1 łyżeczka waniliowego ekstraktu
  • 5 łyżek cukru
  • 1 żółtko
  • maliny

 

Wykonanie:

Ze składników na ciasto wyrobić, elastyczne i miękkie ciasto. Odstawić na 30 minut. W między czasie utrzeć ser z cukrem, dodać ekstrakt, żółtko i jogurt, wymieszać.

Ciasto cienko rozwałkować, wyciąć szklanki krążki. Na każdy krążek wyłożyć sporą łyżeczkę serka i 2 maliny. Zawinąć dowolną metodą. Gotować w osolonej wodzie 2-3 minuty od wypłynięcia.

Smacznego :)

pierogi z owocami

Smacznego :)

08:19, milk_chocolate84
Link Komentarze (2) »
niedziela, 12 lipca 2015

Szybki i naprawdę prosty do wykonania sos waniliowy na bazie żółtek. Jego wykonanie zajmie Wam zaledwie 10 minut. Lekko gęsty, z mnóstwem czarnych aromatycznych ziarenek. Pyszny!

sos waniliowy vanilla custard sauce

Idealny do deserów, do polania lodów, lub nawet samych owoców. Maliny z tym sosem smakują obłędnie, naprawdę! Idealny również do pierogów z owocami, sprawdziłam ;) Polecam kochani, naprawdę warto go zrobić :)

Składniki:

  • 2/3 szklanki mleka
  • 2 duże żółtka
  • 1,5 łyżki cukru
  • połowa mięsistej laski wanilii

owoce z sosem waniliowym

Wykonanie:

Laskę waniliową przekroić wzdłuż, wydrążyć ziarenka, dodać do mleka razem z laską i postawić na średnim ogniu. W między czasie żółtka ubić z cukrem na puszystą jasną masę, najlepiej w metalowej misce, aby potem móc ją postawić nad parującą wodą. Kiedy mleko się zagotuje, wlać je do żółtek, cały czas mieszając. Miskę z mieszanką postawić na garnku z gotującą się wodą. Podgrzewać aż masa lekko zgęstnieje, cały czas mieszając. NIE GOTOWAĆ!

Przelać do słoiczka lub buteleczki. Zużyć w ciągu 2 dni.

sos waniliowy z owocami

Smacznego :)

08:03, milk_chocolate84
Link Komentarze (5) »
czwartek, 09 lipca 2015

Warzyw nigdy nie za wiele! A jeszcze w postaci kolorowej i chrupiącej sałaty tym bardziej ;) Sałatka wiosenna z rzodkiewką może być dodatkiem do obiadu lub nawet samodzielnym daniem na lunch czy kolację. Z lekkim vinegretem smakuje naprawdę dobrze ;)

sałatka wiosenna z rzodkiewką

Koniecznym elementem jest tutaj świeży koper. NIE WOLNO go pominąć. To on nadaje sałacie lekkości i tego wiosenno-letniego aromatu. Polecam również go grilla. Z dobrze wypieczonym kawałkiem mięsa będzie pysznie! ;)

Składniki:

  • 100g rucoli
  • 1/2 czerwonej papryki
  • 1/2 żółtej papryki
  • mały pęczek rzodkiewki
  • 1/2 zielonego ogórka
  • 70-80g sera solankowego typu feta
  • mała czerwona cebula
  • 1/2 dużego pęczka koperku świeżego

vingeret:

  • ok. 6 łyżek oliwy z oliwek
  • 3 łyżki octu balsamicznego
  • łyżka soku z cytryny
  • mała łyżeczka musztardy
  • sól i pieprz 

 

Wykonanie:

Rucolę umyć o osuszyć. Ogórka i rzodkiewkę pokroić w cienkie talarki, cebulę w piórka, a paprykę w cienkie paseczki. Koperek również umyć, osuszyć i drobno posiekać. Fetę pokroić w drobną kostkę. Warzywa przemieszać ze sobą, dodać fetę i koperek, ponownie delikatnie zamieszać. Przed podaniem polać sałatkę sosem.

lekka sałatka z chrupiącymi warzywami

Smacznego :)

11:00, milk_chocolate84
Link Komentarze (5) »
poniedziałek, 06 lipca 2015

Moi Drodzy,

Konkurs z Almette Fruit dobiegł końca. Dziękuję Wam za wszystkie zgłoszenia :)

Miło mi poinformować, że zwycięzcami zostały następujące osoby:

1. Karolina Gałązka, która przygotowała Karpatkę Czekoladową (wykorzystała serek Almette Fruit Jagoda z Maliną)

karpatka

2. Katarzyna Łukowska, która przygotowała Łososia z pikantno-słodkim sosem żurawinowym (wykorzystała serek Almette Fruit Jagoda z Maliną)

łosoś

3. Anna Mieńko, która przygotowała szarlotkę w cieście francuskim (wykorzystała serek Almette Fruit Jabłko z Gruszką)

szarllotka

4. Honorietta Karczmarka, która przygotowała Roladę biszkoptową (wykorzystała serek Jagoda z Maliną).

rolada bisz

Serdecznie Wam gratuluję i już oczekuję naszego wspólnego spotkania już 11 lipca w Warszawie :) Póki jednak to nastąpi, proszę wszystkie 4 osoby o kontakt, abyśmy mogli omówić szczegóły!

Dziękuję wszystkim za udział i zapraszam do udziału w kolejnych konkursach!

K.

21:45, milk_chocolate84
Link Dodaj komentarz »
piątek, 03 lipca 2015

Zawsze kiedy pojawiają się pierwsze letnie owoce jestem niemalże w transie, zapominając o całej reszcie, jak chociażby o czekoladzie. Ale w końcu przychodzi taki czas, że dłużej się tak nie da ;) I wtedy szukam czegoś co zaspokoi czekoladową pokusę na dłuższy czas. Wilgotne ciasto czekoladowe z bezą i czereśniami z pewnością je zaspokoi ;) Wilgotne, maziste, najbardziej czekoladowe z czekoladowych. I ta chrupiąco-ciągnąca beza.. i te owoce... po prostu niebo! niebo w gębie!

Wilgotne ciasto czekoladowe z bezą i czereśniami

Wykonanie to naprawdę 'bułka z masłem'. Jestem pewna że każdy z Was sobie z nim poradzi. Pamiętajcie tylko że najważniejszą rzeczą jest to, aby nie przeciągnąć ciasta w pierwszej fazie pieczenia. Musi się tylko lekko podpiec. To dzięki temu jest potem kremowe i niemalże rozpływa się w ustach. To jak? Są chętni? ;)

źródło: klik - podaję ze swoimi zmianami

Składniki:

  • 225g ciemnej czekolady
  • 170g masła
  • 2 duże jajka
  • 4 żółtka
  • 1/3 szklanki brązowego cukru
  • 1 łyżeczka waniliowego ekstraktu
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki mąki

na bezę:

  • 4 białka
  • 3/4 szklanki drobnego cukru
  • 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 70g czekolady ciemnej

 maziste ciasto czekoladowe z beza chocolate meringue cake

Wykonanie:

Rozpuścić w rondelku na małym ogniu czekoladę z masłem, odstawić. Jajka i żółtka ubić z brązowym cukrem na puszystą, jasną masę. Do masy wlać przestudzoną czekoladę z masłem i ekstrakt. Wymieszać. Na koniec wmieszać delikatnie mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia. Ciasto przełożyć do tortownicy z dnem wyłożonym papierem do pieczenia, o średnicy 24cm. Wstawić do rozgrzanego piekarnika do 160oC i piec przez 30 minut lub nieco mniej. Ciasto musi się tylko ściąć, ale nie upiec do końca. Wyłączyć piekarnik, wyjąć ciasto z piekarnika.

Czekoladę rozpuścić w mikrofalówce lub kąpieli wodnej. Temperaturę w piekarniku zwiększyć do 180oC. Białka ubić. Kiedy nie będą jeszcze całkiem sztywne, partiami dodawać cukier (po łyżce) po każdej dokładnie miksując. Dodać sok z cytryny, miksować do chwili aż beza będzie gładka i lśniąca. Dodać mąkę ziemniaczaną i mieszać tylko do połączenia jej z bezą. Na koniec wmieszać kilkoma ruchami roztopioną czekoladę, tworząc czekoladowe zygzaki.

Piec kolejne 20 minut, aż beza stanie się chrupiąca z wierzchu, ale wilgotna i ciągnąca w środku. Wystudzić. Ułożyć czereśnie, posypać delikatnie cukrem pudrem.

czekoladowe z bezą

wilgotne ciasto czekoladowe z czekoladowa beza i czeresniami

Smacznego :)

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 94
Tagi
Polecane
przepisy light reklama
Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Top Blogi